Lapierre Xelius SL 600 2019

  Napriek tomu, že Francúzsko je domovom veľkolepej tour a mnohých cyklistických legiend, tých dvojkolesových by ste zrátali
na prstoch jednej ruky. V čele spoločností pôsobiacich v tejto krajine pokiaľ ide o úroveň WorldTour určite dnes stojí práve
Lapierre. Dnes si predstavíme model Xelius SL 600, ktorý nájdete okrem eshopu aj priamo v našej predajni na Jarkovej 14
v Prešove. 





   Lapierre je už dlho menom, ktoré je synonymom inovácií vrámci cestnej cyklistiky, ktorou sa začala zaoberať už v roku 1993.
Od roku 2002 je partnerom profesionálneho pretekárskeho tímu Francaise des Jeux alebo ak chcete FDJ. Toto partnerstvo 
prinieslo Lapierru, podobne ako je tomu u iných špičkových cyklistických značiek, testovacie prostredie pre inovácie na najvyššej
úrovni. 





  Špičkový model Xelius SL sedlali také mená ako Arnaud Démare, či vrchár Thibaut Pinot. Po predstavení nových rámov
aero Aricode a klasiky Pulsium v roku 2015, došlo taktiež k prepracovaniu modelu Xelius, ktorý okamžite zdolal L`Alpe d`Huez
práve s Pinotom v sedle. Xelius poňal veľkú časť technológií predstavených a testovaných na novších Aircode a Pulsium v snahe
vybudovať jeden z najľahších pretekárskych strojov ako to len bolo možné. Jeho hlavnými črtami sú agresívna geometria bez
obetovania  komfortu. Rám je rýchly, tuhý a citlivý, ponúkajúc kratšie reťazové vzpery pre zabezpečenie ešte lepšieho zrýchlenia.
Potrebná tuhosť je daná konštrukciou hlavovej, spodnej rámovej trubky a reťazových vzpier, zatiaľ čo "3D Tubular technology"
sa stará o potrebný komfort. Namiesto klasického riešenia kedy je zadný rámový trojuholník napojený k sedlovej trubke, tento
prechádza pomocou predĺžených sedlových vzpier priamo až k hornej rámovej trubke. Výsledkom nie je len zníženie celkovej
hmotnosti rámu, ale aj ich väčšia flexibilita a z toho plynúce pohodlie. Hodnota 850g pre rám strednej veľkosti je skvelým základom
pre cestný bicykel s vrchárskymi ambíciami. 



  Model SL 600 je vybavený pohonom ULTEGRA R8000, tvoreným jedenásťrýchlostným meničom, kľukami 52x36 a 105-kovou
kazetou s rozsahom 11-28 zubov vzadu. Ráfikové brzdy sú taktiež z tejto modelovej rady, konkrétne R8010. Nízku váhu modelu
dopĺňa karbónový kokpit tvorený riadítkami ZIPP, sedlovkou priamo z dielne LaPierru a sedla Fizik Antares. Zapletené kolesá
DT Swiss P1800 SPline 23 sú obuté do plášťov Continental Ultra Sport o šírke 25mm. 



  Je úplne jasné, že Xelius je o výkone, veľkých vzdialenostiach a dlhých hodinách v sedle. 
Je ostrý a živý, pričom nikdy nezabúda
darovať nejaké tie sekundy na konci náročného dňa na horských cestách.







Používaním stránok prevádzkovateľa Ing.Ivan Mačík - VELOMET
súhlasíte s používaním cookies, pomocou ktorých vylepšujeme naše služby.
Viac informácií.